.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بازدید نمایندگان مازندران و گلستان از "پایتخت 2"
شمال نیوز: نمایندگان استان مازندران و گلستان در مجلس شورای اسلامی امروز به دیدار پشت صحنه "پایتخت 2" رفتند در این دیدار که با حضور قائم‌مقام رئیس رسانه ملی برگزار شد.

شمال نیوز: نمایندگان استان مازندران و گلستان در مجلس شورای اسلامی امروز به دیدار پشت صحنه "پایتخت 2" رفتند در این دیدار که با حضور قائم‌مقام رئیس رسانه ملی برگزار شد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران؛نمایندگان استان مازندران و گلستان در مجلس شورای اسلامی دیروز به دیدار پشت صحنه "پایتخت 2" رفتند در این دیدار که با حضور قائم‌مقام رئیس رسانه ملی برگزار شد.

نمایندگان نقطه نظرات و دیدگاه‌هاي  خود را درباره چگونگی ساخت سریال "پایتخت 2" مطرح کردند.

در ابتدای این دیدار "سیروس مقدم" گفت:"پایتخت 2" در ادامه "پایتخت1" ساخته می‌شود چرا که دیدیم هنوز جامعه و هنوز خود ما به عنوان سازندگان نسبت به موضوعات این سریال اشباع نشده‌ایم.

وی افزود: از همان 2 سال پیش همراه با "آقای تنابنده" سفرهای زیادی داشتیم که به دنبال آن بودیم نیازها را هر چه بیشتر بشناسیم تا در سریال "پایتخت 2" قصه‌ها را به‌روزتر، بهتر و پر مغز‌تر ارائه دهیم.

"سیروس مقدم" گفت: در مازندران به صنعتی بر‌خوردیم که صنعت گنبد و گلدسته‌سازی است این موضوع را نقطه آغازی دیدیم تا داستان حول آن پیش رود در مجموع به این نتیجه رسیدیم که کامیون "نقی" از شمال تا جزیره قشم گنبد و گلدسته را حمل کند تا به مقصد برساند.
ما می‌خواهیم جزیره قشم را که مناطق محرومی دارد را وارد داستان کنیم و از طرفی مهمان‌نوازی و خون‌گرمی مردم را هم نشان دهیم.

وی افزود؛ اینکه ما بتوانیم سفری را شروع کنیم و مشکلات و سختی‌های یک خانواده را با حرف‌ها و پیام‌های مشخص بیان کنیم کار آسانی نیست اما تلاش کردیم نشان دهیم وقتی در یک خانواده مشکل و سختی ایجاد می‌شود چطور می‌توان با همگرایی و اتحاد آن را حل کرد اینها و بیشتر از اینها حرف‌های سریال "پایتخت 2 " است مثل اینکه چطور یک زوج می‌تواند با هم رفتار کنند که ضمن حفظ استقلال خود احترام خانواده و بچه‌هایشان را هم رعایت کنند تمام هدف سازندگان دو چیز است:
 1- عیدی خوبی به هموطنان مازندرانی و همچنین مردم ایران بدهیم و لبخند عمیقی روی لبانشان بیاوریم
2- از طریق خانواده‌ی مازندرانی اخلاق اجتماعی، فرهنگی و ... را ارائه دهیم تا خدمتی به جامعه کرده باشیم روز اول که همه گروه جمع شدیم قرار شد که این کار به نوعی وصیت‌نامه ما باشد بسیاری از هنرمندان مازندرانی در سریال بازی کرده‌اند تا کمتر از قبل دچار اشکال لهجه شویم همچنین تلاش کردیم هر آنچه در سریال " پایتخت يك" خدای ناکرده به سمت هزل و هجو رفته‌ایم در سریال "پایتخت 2" با یک طنز عمیق اجتماعی رو‌به‌رو شویم و مسائل اجتماعی روز جامعه را به شیرینی مطرح کنیم.

"حجت‌السلام سیدعلی طاهری" عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: 70 درصد سریال "پایتخت یک" را دیدم هر چند واکنش‌هایی در مجلس هشتم نسبت به آن وجود داشت اما من آنطور موضع نداشتم و نکات مثبت سریال "پایتخت یک" را بسیار برجسته می‌دیدم.
بخش‌های معنوی سریال بسیار قابل توجه بود و پایان زیبایی داشت که به مشهد مقدس ختم می‌شد الان هم از طرف کمیسیون فرهنگی اینجا حضور دارم و اگر کمکی باشد آن را انجام می‌دهم امیدوارم آن شادی و نشاطی که لازم است در سریالهای نوروزی باشد.

"حجت‌السلام سیدرمضان موسوی مقدم" قائم‌مقام رئیس سازمان صدا و سیما(آقای ضرغامی) گفت: دیدار امروز نمایندگان مجلس با عوامل سریال "پایتخت دو" در جهت غنا بخشیدن به مجموعه‌ی سریال "پایتخت دو" و رفع نواقص سریال "پایتخت یک" بود که الحمدالله نظرات گفته و شنیده شد و جلسه بسیار خوبی بود.

وی افزود: نمایندگان مازندران و گلستان رابه لوکیشن پایتخت آوردیم تا ضمن صحبت با نویسنده و کارگردان مطمئن شوند که سریال "پایتخت دو" قوی‌تر از سریال "پایتخت یک" در حال ساخت است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 1 اسفند 1391
برای نماینده های مازندران واقعا متاسفم
نا شناس 1 اسفند 1391
ما این سریال را توهین به فرهنگ و خانواده مازندرانیمی دانیم و از مسئولان استان نیز گله مندیم ولی چه کنیم که حرف ما به هیچ جایی نمی رسد ضمن احترامی که برای نماینده شهرمان آقای مقیمی قائل هستم اگر ایشان در این جلسه بودند گناهش نزد ما نابخشودنی است
فلاح 1 اسفند 1391
نمی دانم چرا چند وقتی است که رسانه ملی اینقدر به لهجه ی مازندرانی ها می تازد؟ عجیب است که مردمی مورد تمسخر قرار می گیرند که مدافع آداب ملی و موسس اولین دولت شیعی و نخستین مبلغین شیعه دوازده امامی در جهان اسلام بوده اند.نمایندگان عزیز روی سخنم با شماست مردم شما را انتخاب کردند که پیگیر همه مسائل باشید نه اینکه خود در گروه مسخره کنندگان قرار گیرید
نا شناس 1 اسفند 1391
جای تعجب دارنه که بعضی از آدما دم از مسخره بودن مسخره کردن سریال زنننه! شما خجالت کشنی شه وچون گلیکی یاد بدین یا صحبت هکنین.زبان اصیل مازندرانی ره زنده هکنین.چه حرف بی ربط زندنی.هابرار. من مقیم قم هسمه.این ترکا ره بوینین. از آبدارچی گرفته تا با سواد و وکیلش -معملش حتی نماز جمعه شون ترکی هسه.هابرار اما بوردمی دانشگاه تبریز اون پسره کارمند زورش اوموهه فارسی صحبت هکنه جه بسا فارسی هم بلد نینه.بجای ایراد بیتن لهجه اصیل و درس مازنی شه وچون یاد بدین و اینقدر غیرتی نوین.من تو محل کار به هیج وجه با مازنی فارسی صحبت نکمه بقولی قدقد نکمه که فارسی صحبت هکنم.اگر حمل بر خودستایی ناوه بنده لیسانس ادبیات فارسی و ارشد مدیریت آموزشی دارمه.تا ناوین بی سواد چی گنه.پیشاپیش نوروز شماره مبارک.بورین بوینین ونوشه در بوموهه
گمنام 1 اسفند 1391
سلام. من هم از نمایندگان محترم استان گله دارم. چرا اجازه می دهند به فرهنگ و لهجه شیرین شمال توهین کنند. شما باید جلوی ساخت چنین فیلمی را بگیرید. در دانشگاه ها دانشجویان تهرانی و بقیه شهرستانها به مازندرانی ها با این لهجه توهین می کنند و باعث درگیری های شدید می شود. لطفاً پیگیری کنید نمایندگان محترم. مرسی
نا شناس 1 اسفند 1391
یک ملت ازاین سریال تعریف کردن شما متاسفید!!!!!
نا شناس 1 اسفند 1391
آقای موسوی مقدم عزیز ما به شما امید داشتیم که شما هم مثل بقیه دارید در جهت تائید این تمسخر نماینده های ما را هم متقاعد می کنید . شما حتی زبانتان مازندرانی است فرهنگتان هم از همین مرز و بوم است آیا پدر خانواده مازندرانی اینجوری مسخره است بخدا در مازندران پدر خانواده از ابهت خاصی برخوردار است و منشاء طنز نیست شاید ساده پوش باشد ولی سنگینی خاص خودش را دارد فقط متاسفم از رهبر معظم می خواهیم کسانی را که حالت طنزی که برای بزرگترهای ما در می آورند جلویشان را بگیرد و آنها را تذکر دهند
نا شناس 30 بهمن 1391
من خودم که یک شهروند مازندرانی هستم افتخار میکنم از اینکه در ایام عید هرجا که میرسیدیم صحبت از این سریال بود واقعا برای شما آدم های بظاهر متعصب متاسفم
نا شناس 30 بهمن 1391
نماینده ای که به مردم خیانت کند و حرف مردم نباشد همان بهتر که نباشد
نا شناس 30 بهمن 1391
نماینده های ساری احتمالا پیشتاز آنها بودند خیلی ناراحت کننده است
لا اقل بیایند برای ما هم توضیح بدهید و بعد از پخش آن همه ما شرمنده اجدادمان نشویم چرا کوتاه آمدید آیا با آنها معامله کردید؟
نا شناس 30 بهمن 1391
واقعا نماینده های بی مصرف و نون به نرخ روز خوری داریم
پس بی احترامی به فرهنگ ما چی؟
نا شناس 30 بهمن 1391
یعنی ما چقدر بیچاره و بدبختیم
این دفعه برای اینکه دهن نماینده ها بسته شه بردند پشت صحنه
نا شناس 30 بهمن 1391
این دفعه دست پیش را گرفتند تا پس نیافتند
نماینده های مردم رفتند بازدید
خجالت آوره
نا شناس 30 بهمن 1391
چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
باوجوداعتراضهاي مكرر نماينده ولي فقيه در استان و نمايندگان مجلس و مردم چنين سريالي ساخته ميشه؟
نا شناس 30 بهمن 1391
اصرار آقای ضرغامی به بی احترامی به فرهنگ یک قومیت ؟
فردوسی در 500 سال گذشته گفته :که مازندران شهر ما یاد باد
نا شناس 1 اسفند 1391
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به رواج تقليد لهجه‌ي اقوام ايراني تاكيد كردند كه چنانچه اين كار از باب تمسخر باشد، «حرام»است
اکنون چندین سال است که رویکرد سریالها برای خنداندن مردم با تمسخر در آمیخته است. کسی می آید دهانش را کج میکند، لباس نامرتب می پوشد، بدون این که پشت سرش را نگاه کند در مورد کسی حرف می زند که دست بر قضا آنجا حضور دارد و ... و در این میان چه کسی مضحک تر از یک شهرستانی ( مازندرانی ) که با آداب و رسوم تهران آشنا نیست؟!
چرا با ساخت سریالهای در حال ساخت مثل پایتخت 2
که بی احترامی به قومیت و لهجه مازندرانی است مقابله نمی شود؟
نا شناس 1 اسفند 1391
مازندران برای جشن پیروزی انقلاب از آقای ضرغامی دعوت بعمل اورد و ایشون هم سربسته فرمودند مگه نمی دونید از مازندران بدم میاد و هرگز نمیام...حالا متوجه شدید چرا به مازنی ها می تازند؟دوستان شما هم کم نیارید ما لهجمون عین فرانسوی هاست و هم کلمات مشترک زیادی با فرانسه داریم و انها هستند که با تازی و عرب آمیخته شدن و مثل عرب ها منقطع و با اعراب صحبت می کنند و باقی اقوام... که خودتون حدیث مفصل بخوانید.شمال نیوز عزیز خواهش می کنم کامنتمو بذار خواهش.
نا شناس 1 اسفند 1391
ازنماینده ولی امر مسلمین در مازندران استدعا داریم از مقتدایمان بخواهند به مسئولین رسانه ملی تذکر دهند تا این سریال پخش نشود
طنز در قالب مسخره پدر مازندرانی را از هر روحانی دینی سوال کنیم حرام می دانند
نا شناس 2 اسفند 1391
چطورآقانوروزتوشبكه طبرستان همه مردم مازندران رو مسخره ميكنه وبراي اجراي يه برنامه اجراي به قول خودش طنز درجشنها پول بي زبون رو ميگيره كسي هم نميگه كه مسخره ميكنن وهمه هم خوششون مياد وازخنده روده بر ميشن
نا شناس 2 اسفند 1391
من برای خودم متاسفم که چنین نماینده هایی را به مجلس فرستادیم
نا شناس 2 اسفند 1391
مجلس عصاره ملت است اگر عصاره اینست که نگاه به تنه آن نمی شود دیگر نمی توان حرف زد . به نظر من نماینده ها هم در اوقات فراغتشان با این فیلم سرگرم می شوند
نا شناس 3 اسفند 1391
خدا درد هاده کسایی ره که با این فیلما اتا قوم با شرافت ره مسخره کننه
ان شاءالله شه زندگی دله خیر نوینن ، ایشالاه مسخره ی تمومی مردم باون
این جور آدما اول بورن شه خدره جم هاکنن ، شه کثیفی ره پاک هاکنن بعدا بین دیگرون ره مسخره هاکنن

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.241 seconds.